Türk Ev Tekstil Sektörünün Kozu ‘Katma Değerli Üretim’
Ev tekstili sektöründe faaliyet gösteren Bursalı firmalar Almanya’nın Frankfurt kentinde düzenlenen Heimtextil Fuarı’na katıldı. Fuara ilişkin değerlendirmede bulunan sektör temsilcileri, maliyet baskısı ve Uzakdoğu kıskacından, katma değerli üretimle çıkacaklarına inandıklarını belirtti.
Frankfurt’ta 9 Ocak’ta kapılarını açan Heimtextil Fuarı, ev tekstili sektörü
temsilcilerini ağırladı. Fuarda özellikle başta Çin ve Hindistan’dan gelen
katılımcı firmalar yeni ürünlerini ziyaretçilerin beğenisine sundu. Bursa
Ticaret ve Sanayi Odası’nın iştiraki olan KFA Fuarcılık organizasyonuyla da
50’den fazla Bursalı firma fuara katılım sağladı.
“Türkiye’yi Dünyada Temsil Ediyorlar”
BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, Türkiye’nin tekstil sektöründe
önemli bir üretim deneyimine sahip olduğunu söyledi. Özellikle ev tekstili
sektörünün 5 milyar dolara yaklaşan dış satımı ve 8 doları aşan kilogram başı
ortalama ihracat değerine ulaştığını ifade eden İbrahim Burkay, sektör
temsilcilerinin üretim yetenekleri ve ihracat başarılarıyla Türkiye’yi dünyada
en iyi şekilde temsil etmeyi sürdürdüğünü ifade etti. KFA Fuarcılık
organizasyonuyla 50’yi aşkın firmanın da fuarda yer aldığını belirten Başkan
Burkay, Türk firmalarının tasarım ve kaliteyi birleştiren ürünleriyle fuarda ön
plana çıktığını söyledi. BTSO liderliğinde katma değerli üretimden yurt dışı iş
fuar organizasyonlarına, dijital ve yeşil dönüşüm odaklı projelerden alım
heyetlerine kadar sektörü küresel ölçekte yaşanan rekabete hazırlayan birçok
örnek çalışmayı hayata geçirdiklerini hatırlatan İbrahim Burkay, TETSİAD ile
işbirliğinde KFA Fuarcılık organizasyonunda ev tekstili sektörüne yönelik
düzenlenen HOMETEX Fuarı’nın da sektöre güç kattığını kaydetti.
“HOMETEX Bizim İçin Dünyanın Bir Numaralı Fuarı Oldu”
Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği ve TETSİAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı
Ufuk Oçak ise tekstil sektöründe yaşanan zorluklara karşı mücadeleyi asla elden
bırakmayacaklarını vurguladı. Oçak, konuşmasına şöyle devam etti: “Burada hem
Bursalı hem de ülke genelindeki meslektaşlarımız, ürünlerini sergilerken
mücadelelerini de sürdürüyor. Türk tekstilinde artık üçüncü hatta dördüncü
kuşaklar işleri devralmaya başladı. Sektörümüzün çok ciddi birikimi var. Büyük
katma değerli ürünler yapabiliyoruz. Yüksek teknolojiyi kullanabiliyoruz.
Hammaddede ve makinede, bilgi birikiminde yenilikleri yakından takip ediyoruz.
Türk tekstili, bu birikim ve yetenek havuzuyla geriye değil, ileriye doğru
gidecek bir yapıda. Bizim bir mottomuz var, ‘Bursa Büyürse Türkiye Büyür.’
Bizler işlerimizi büyüterek, Bursamızın ve ülkemizin hedeflerine katkı sağlamaya
devam edeceğiz.” Türk ev tekstili için HOMETEX’in önemine de değinen Ufuk Oçak,
“Başarımızı ve gerçek gücümüzü HOMETEX’te sergiliyoruz. Sektör temsilcilerimiz
İstanbul’da 21-25 Mayıs tarihleri arasında düzenleyeceğimiz fuar için şimdiden
hazırlıklarına başladı. Bizim için HOMETEX dünyanın bir numaralı fuarı oldu.”
diye konuştu.
“Zorluklara Rağmen Mücadelemizi Sürdüreceğiz”
Ustaoğlu Tekstil Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Akyıldız, Heimtextil Fuarı’na
yaklaşık 10 yıldır katıldıklarını belirterek, “Pandemiden sonra bütün dünyada
satın alma gücü düştü. Bu fuar, geçen yıllara göre biraz daha zayıf seyretse de
önemini koruyor. Başta enerji olmak üzere maliyetlerimizdeki artışlar ve
Uzakdoğu ülkelerinin pazarlardaki agresif tutumu, Türk firmalarını zorluyor.
Buna rağmen mücadelemizi sürdüreceğiz” dedi. AB ülkelerinde vize konusunda
yaşanan sorunların birçok firmayı olumsuz yönde etkilediğini ve başta Rusya
olmak üzere bazı ülkelerden de fuara hiç katılım olmadığına dikkat çeken Mehmet
Akyıldız, “Türkiye, bu noktada çok daha iyi durumda. Hem maliyet hem de
katılımcı anlamında HOMETEX bizlere çok önemli avantajlar sunuyor.”
değerlendirmesinde bulundu.
HOMETEX’in Türkiye Ev Tekstili Sanayici ve İş İnsanları Derneği (TETSİAD)
tarafından BTSO iştiraki Küresel Fuar Acentesi (KFA) organizasyonu ile
düzenlendiğini hatırlatan Akyıldız, “KFA Fuarcılık, sürekli kendini geliştiren
bir yapıda. Bu fuarda da bizlerle birlikteler. Organizasyon becerisi ve
kendilerini yenileme çabaları sektörümüze de olumlu yansıyor.” ifadelerini
kullandı.
“Uzakdoğu Tehdidine Karşı Farklılaşmayı Seçtik”
Minteks şirket ortağı ve Genel Müdürü İhsan İrman, fuara ilişkin yaptığı
değerlendirmede, “Pandemi döneminde yaşadığımız durgunluğun ardından alıcılarda
bir iştah gördüğümüzü söyleyebilirim. Dünyada Çin, Pakistan, Hindistan ve
Bangladeş gibi ülkeler rakiplerimiz arasında. Biz onların arasından sıyrılmak
için katma değerli üretimi gerçekleştirmeyi ve farklılaşmayı seçtik. Bunun da
faydalarını görüyoruz. Nakışıyla, güpürüyle, aksesuarıyla ve ambalajıyla
farklılaşan ürünler geliştiriyoruz. Hem daha az miktarlarda üretim yapabilme
kabiliyetimiz, hem de kalite olarak üstün yapıda bulunmamız, bunlarla birlikte
dünyadaki önemli pazarlara yakın olan coğrafi konumumuz bizler için büyük
avantaj teşkil ediyor.” diye konuştu. HOMETEX hazırlıklarına başladıklarını
ifade eden İrman, “HOMETEX’i büyük bir heyecanla bekliyoruz. KFA Fuarcılık
sayesinde sektör olarak fuarı yeniden kazandık. Çalışmaları için KFA’ya da çok
teşekkür ediyorum.” dedi.
Öte yandan Frankfurt Başkonsolosu Erdem Tunçer, fuarda Türk firmalarının
stantlarını ziyaret etti.