Tekstil sektörünün kalbi Bursa Textile Show Fuarı’nda attı.
Türkiye ekonomisinin lokomotif sektörlerinden olan tekstilde dış ticaret hacmine güç katan Bursa Textile Show Fuarı sona erdi. Bursa Uluslararası Fuar Merkezi’nde düzenlenen Bursa Textile Show Fuarı’na 2 ayrı salonda 80’i aşkın firma katıldı. Fuarda ayrıca trend alanları ve ilham verici seminerlerle katılımcılara sektördeki son yenilikleri keşfetme imkanı sunuldu.
40’a Yakın Ülkeden Alıcı Geldi
BTSO öncülüğünde yürütülen Giysilik Kumaş UR-GE projeleri kapsamında B2B
organizasyonunda ise yabancı iş profesyonelleri Bursalı firmalarla iş görüşmesi
gerçekleştirdi. Fuara, başta Avrupa, Afrika, Türk Cumhuriyetleri ve Orta Doğu
ülkelerinden olmak üzere dünyanın dört bir yanından ziyaretçiler geldi.
“Farklı Coğrafyalardan Müşteriler Kazandık”
Fuar katılımcılarından Marsala Tekstil firması Pazarlama Direktörü Özlem Özel,
Bursa Textile Show Fuarı’na ikinci kez katıldığını belirterek, fuarda
beklentilerinin üzerinde ziyaretçi yoğunluğu ile karşılaştıklarını söyledi.
Özel, “Üretimimizin yüzde 80’inini ihraç ediyoruz. Firma olarak fuardan
memnunuz. 3 gün boyunca Rusya, Almanya, İspanya, İngiltere gibi farklı
ülkelerden ziyaretçilerle görüşmeler gerçekleştirdik.” diye konuştu.
“Afrika’dan İş Bağlantısı Kurdum”
Melba Tekstil firmasından Bahadır Yaşbey, fuara ilk defa katıldıklarını söyledi.
Fuarın alanı ve atmosferinin güzel hazırlandığını belirten Yaşbey, “Fuarda
yabancı alıcılardan yoğun ilgi gördük. İlerleyen dönemlerde fuarın daha iyi
noktaya geleceğine inanıyorum. Bu sene fuarda özellikle Rusya, Beyaz Rusya,
Ürdün’den alıcılar ağırladık. Siparişlerimizi de aldık. Bizim için olumlu bir
fuar oldu.” dedi.
“Fuar Fırsatlar Sunuyor”
Tende Tekstil firmasından İsmail Hasırcı, fuarın düzenlendiği ilk yıldan bu yana
katılımcı olarak yer aldıklarını belirterek, “Özellikle bu sene Avrupa ve
Balkanlar ağırlıklı olmak üzere birçok firma ile bağlantılar kurduk. Bizim için
en önemli konu network. Bu konuda Bursa Textile Show bizlere büyük fırsatlar
sağlıyor” diye konuştu.
“Bursa’daki Firmalarla İletişim Halindeyiz”
Belçika’da tekstil sektörünün önemli firmalarından Tonickx’in tasarımcılarından
Anton Frans, “Uzun süredir Türkiye’den ürün alıyoruz. Bursa’da işbirliği
yaptığımız birçok firma var. Bursa’ya 2. kez geldim. Bu fuar bizim için çok
önemli çünkü çalıştığımız tüm firmaları aynı mekanda görebiliyoruz.” dedi.
“Ürünlerin Kalitesi Üst Seviyede”
Bursa Textile Show Fuarı’nda keten ve dokuma kumaş siparişi vererek ülkesine
döneceğini söyleyen, Mısır’lı firma yetkilisi Menna Shalaby, “Fuarda dünyanın
her coğrafyasından firmalar var. Kumaş kalitesi Bursa’da çok iyi konumda.”
ifadelerini kullandı. Ukrayna’da faaliyet gösteren Promo Tex firmasından
Antonina Pasichnyk, kadın giysi üretimi için kumaş tercihlerinin Bursa’dan
olmasını istediğini belirterek, fuarda yeni iş bağlantıları kurduğunu söyledi.
BTSO’nun iştiraki KFA Fuarcılık AŞ organizasyonuyla düzenlenen fuara, Ticaret
Bakanlığı, KOSGEB ve UTİB de destek veriyor.