İhracatta ‘Junioshow’ Farkı
Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) tarafından Küresel Fuar Acentesi (KFA) organizasyonunda, BEKSİAD, UTİB ve UHKİB işbirliğiyle düzenlenen Junioshow Bursa Uluslararası Bebe, Çocuk Hazır Giyim&Çocuk İhtiyaçları Fuarı sona erdi. Fuarı, 3 günde 50’yi aşkın ülkeden 1.000’in üzerinde yabancı alıcı ziyaret etti. Yurt içinden gelen binlerce ziyaretçinin de katılımıyla fuar, sektörün dış ticaret hacmine katkı sağladı.
Bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörünün Türkiye’deki en önemli buluşmaları
arasında yer alan Junioshow Fuarı, 14-16 Kasım tarihlerinde ziyaretçilerini
ağırladı. Bursa Uluslararası Fuar Merkezi’nde 50 ülkeden 1.000’den fazla yabancı
alıcının ziyaret ettiği fuarda 70’i aşkın firma, 2024 – 2025 yılı bebe çocuk
giyimi trendlerini belirleyen koleksiyonlarını görücüye çıkardı.
Fuar Yaklaşık 50 Ülkeden İş Profesyonelini Ağırladı
BTSO’nun Ticari Safari Projesi ve KFA Fuarcılık’ın çalışmaları kapsamında
dünyaca ünlü markaların satın almacıları da fuarda firmalarla bir araya geldi.
Yabancı alım heyetlerinin yanı sıra yurt içinden de yüzlerce misafiri ağırlayan
fuar, sektörü aynı çatı altında buluşturdu. Ticaret Bakanlığı destekleriyle Bebe
ve Çocuk Konfeksiyonu Sektörü UR-GE Projesi kapsamında düzenlenen B2B
organizasyonu ile de firmalar çok sayıda yabancı iş insanıyla yeni anlaşmalara
imza attı.
Fuar Sektöre Nefes Verdi
BTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Kuş, bebe ve çocuk konfeksiyonu
sektörünün dünyaya açılmasına öncülük eden Junioshow Fuarı’nın firmalara önemli
bir güç kattığını söyledi. Junioshow’u dünyanın farklı coğrafyalarından
nitelikli alıcıların ziyaret ettiğini dile getiren İsmail Kuş, “Ekonomide
yaşanan zorlu döneme rağmen 1.000’i aşkın alıcıyı Bursa’da firmalarımızla
buluşturduk. Zor bir dönemde sektörümüzün nefes almasını sağlayan güzel bir
etkinliğe imza attık. Özellikle Avrupa, Afrika, Ortadoğu ve Rusya bölgesinden
nitelikli müşteri portföyünü kentimizde firmalarla aynı masada buluşturduk.
İnşallah bundan sonraki süreçte daha fazla müşteri ve alıcıyı Bursa’da misafir
etmeyi hedefliyoruz.” dedi.
Stok Maliyetleri Azalacak
Fuarın yeni tarihi ve yeni konsepti ile ziyaretçileriyle buluştuğunu hatırlatan
İsmail Kuş, şöyle devam etti: “2024 yılı itibariyle artık yılda bir kez
düzenlenecek fuarda firmalarımız yaz ve kış kreasyonlarını sergileyecek. Fuarın
yeni tarihi ile firmalar çok fazla stok maliyeti olmadan, direkt sipariş alarak
zamanında ürünlerini tamamlayıp müşterilerine ulaştıracak. Fuar ile firmalarımız
önümüzdeki süreçte ihracatını artırmayı sürdürecek.”
“Yeni Konsept ve Yeni Tarih Sektöre Heyecan ve Umut Verdi”
BEKSİAD Başkanı Ömer Yıldız, fuarın sektörün geleceğine dair umut ve heyecanı
artırdığını söyledi. Fuarı yeni markaların, yeni yüzlerin ziyaret ettiğini
belirten Yıldız, “Bursa bebe ve çocuk konfeksiyonu sektöründe önemli bir yere
sahip. Biz kendi etiketlerimizle, kendi tasarımlarımızla yaptığımız üretimlerin
büyük bir bölümünü direkt müşterilerimize satmaya çalışıyoruz. BTSO ile 8 yıl
öncesinde başlayan ihracat yolculuğumuz önemli bir noktaya ulaştı. Fuarlarla
ürünlerimizi nitelikli alıcılarla buluşturuyoruz. Dünyanın içerisinde bulunduğu
duruma rağmen ihracat için canla başla çalışıyoruz. BTSO Başkanımız Sayın
İbrahim Burkay başkanımız vizyoner bir isim. Önümüzdeki dönemde KFA Fuarcılık’ın
daha başarılı işler yapacağına inanıyorum.” ifadelerini kullandı.
“Dünyanın Dört Bir Yanından Alıcılarla Görüştük”
Fuar katılımcılarından Bebekevi tekstil firmasının sahibi Serkan Çetintaş, ilk
günden bu yana Junioshow Fuarı’nda yer aldıklarını söyledi. Fuarda birçok yeni
müşteriyle karşılaştığını söyleyen Çetintaş, “Dünyanın dört bir yanından
müşterilerle görüştük. Afrika’dan Avrupa’ya, Asya’dan Balkanlar’a çok çeşitli
bir müşteri popülasyonu vardı. Bu durum bizi çok etkiledi. Doğru seçimler
yapılmış. İkili iş görüşmeleri sayesinde firmalarımız bu fuardan çok ciddi
kazanımlar elde edebilir. Başkanımız İbrahim Burkay’ın vizyonu çok geniş.
Başkanımıza ve bu organizasyonda emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.”
ifadelerini kullandı.
“Sektörün Canlılığı İçin Fuarlar Çok Kıymetli”
Fuar katılımcısı Sedat Şengül, yeni stantlarla yeni bir döneme girdiklerini
belirterek, “Fuar çok verimli geçti. Yabancı katılımcı sayısı tatmin edici
düzeyde. Daha önce görmediğimiz ülkelerden ziyaretçiler gördük bu sene. Sektörün
canlılığı için fuarları çok kıymetli buluyorum. Bu tarz organizasyonlar sadece
fuar katılımcılarına değil, sektörün tüm paydaşlarına katkı sağlıyor.” dedi.
“Moskova’ya Döndükten Sonra İmzaları Atacağız”
Fuara gelen yabancı alıcılar da organizasyonun her geçen dönem çıtayı daha
yukarıya taşıdığını söylediler. Rusya’dan gelen Ozon firması yetkilisi Anna
Grıgorova, Junioshow’a ilk defa katıldığını ve fuarı çok beğendiğini belirterek,
“Ciddi görüşmeler gerçekleştirdik. Moskova’ya döndükten sonra firmalarla tekrar
iletişim kurup iş birliği içerisine gireceğiz. Türk ürün kalitesinden ve model
çeşitliliğinden çok memnun kaldık. Daha önce görmediğim birçok modeli bu fuarda
görme fırsatı yakaladım. Fuarın geleceğinin çok parlak olacağını düşünüyorum.”
diye konuştu.
“Atılan İmzaların İlk Meyvesi Junioshow Oldu”
Kahire Ticaret Odası Hazır Giyim ve Ev Tekstili Oda Başkanı Mohammed Elsalam,
yaklaşık 20 gün önce Türkiye’den Ticaret Bakanı Ömer Bolat ve iş insanlarından
oluşan heyetin Mısır’ı ziyaret ettiğini hatırlattı. BTSO Yönetim Kurulu Başkanı
İbrahim Burkay’ın da heyetin içerisinde olduğunu belirten Elsalam, “Kendisiyle
orada bir protokol imzaladık. Türkiye ve Mısır arasındaki ilişkiler olması
gerektiği gibi eskiye dönmeye başladı. Her iki ülke adına bu anlaşmaların
hayırlı olacağını düşünüyorum. Junioshow’da Mısırlı firmalar da yer alıyor. Türk
firmaları da Ocak ayında Mısır’da gerçekleştirilecek olan organizasyonda yer
alacaklar. Junioshow fuarı yapılan anlaşmaların ilk meyvesi oldu. Fuarın yeni
düzenini ve ürün çeşitliliğini çok beğendim. Birçok ziyaretçiyle görüşme
fırsatım oldu. Onlardan da fuarın çok iyi geçtiğine ve beğendiklerine dair
yorumlar aldım. Aynı kültürü taşıyan iki ülke olarak böyle bir organizasyonun
düzenlenmesi beni gururlandıran bir durum. Zamanla üstüne katarak Junioshow’un
çok daha ileriye taşınacağını düşünüyorum.” şeklinde konuştu.
“Aradıklarımızı Bulduğumuz Bir Fuar Geçirdik”
Gana’dan fuara ilk kez katılan firma sahibi Baaba Baidoo Otoo ise Bursalı
firmaların ürünlerinin çok kaliteli olduğunu belirterek, “Birçok standı gezme
fırsatım oldu. Ürünlerin hepsi bir birinden ilgi çekici. Daha önce katıldığım
fuarlarda tekstil dışı sektörel ürünlerle karşılaşıyordum. Ben tekstil
sektöründe iş yaptığım için aradığımı bulmak zor oluyordu. Ancak Junioshow benim
firmam adına harika bir fırsat oldu. Aradıklarımızı bulduğumuz, sadece tekstil
odaklı verimli bir fuar geçirdik.” dedi.