INTERNATIONAL FRANCISE EXPO (HAZİRAN 2015)

  • BTSO - Küresel Fuar Acentesi
  • BTSO - Küresel Fuar Acentesi
  • BTSO - Küresel Fuar Acentesi
  • BTSO - Küresel Fuar Acentesi
  • BTSO - Küresel Fuar Acentesi
  • BTSO - Küresel Fuar Acentesi
  • BTSO - Küresel Fuar Acentesi
  • BTSO - Küresel Fuar Acentesi
  • BTSO - Küresel Fuar Acentesi
  • BTSO - Küresel Fuar Acentesi
  • BTSO - Küresel Fuar Acentesi
  • BTSO - Küresel Fuar Acentesi
  • BTSO - Küresel Fuar Acentesi
  • BTSO - Küresel Fuar Acentesi

INTERNATIONAL FRANCISE EXPO / NEW YORK / A.B.D.

17-21.06.2015
FRANCISE VE BAYİLİK
Fuar  Hakkında

MFV dünya çapında francising alanında organizasyonlar düzenlemektedir.  Bu küresel organizasyonlarda, kendi işinin sahibi olmak isteyenleri, en nitelikli ziyaretçileri, tüm yatırım seviyelerinden iş adamlarını bir araya getirmektedir. 

Fuara farklı ülkelerden ve farklı sektörlerden 450’nin üzerinde firma katılım sağlamaktadır. Fuarda 70’in üzerinde ücretsiz seminer düzenlenmektedir. Francise konusunda yeni bilgilerin paylaşıldığı bir platform görevi üstlenmektedir. Finansal konularda uzmanlar tarafından danışmanlık hizmeti verilmektedir. 

Kapsadığı Sektörler; Bakım Hizmetleri,Basınçla Yıkama Ve Restorasyon,BilgisayarElektronik Ürünleri Ve Hizmetleri, Boyama,Business Brokers/ İşletmeciler , Çamaşır Yıkama Kurutma Hizmetleri, Çiçekçilik, Çocuk Ürünleri Ve Hizmetleri ,Dedektiflik Hizmetleri ,Mühendislik, DekorasyonMimarlık Ve İç Mimarlık Hizmetleri, Depo Ve Depo Kiralama Hizmetleri, Isıtma Soğutma Ve İklimlendirme, Destek Ve Danışmanlık Hizmetleri, Marka, Patent,Eğitim, Eğitim Ürünleri Ve Hizmetleri , Eğlence ,Endüstriyel Tasarım, Yeniden Tasarlama Ve Tasarım Ekipmanları ,Evcil Hayvan Satışı Ürünleri Ve Hizmetleri, Fıtness, Spor Ve Golf Ekipmanları ,Fotoğrafçılık Ve Ekipmanları ,Tekstil, Hazır Giyim, Deri Ve Ayakkabı,Görsel İşitsel Ürünler Ve Sistemler, Güvenlik Sistemleri  Ekipmanları Ve Hizmetleri, Halkla İlişkiler Ve Pazarlama, Haşare Kontrol Hizmetleri ,Hukuki İşlemler , Muhasebe Ve Vergi Sistemleri , İçecekler, Gıda,İnsan Kaynakları Ve Personel Hizmetleri İnşaat Ve İnşaat Ekipmanları, İnşaat Yan Sanayi ( Hırdavat,  Bağlantı Elemanları Ve El Aletleri),İnşaat Malzemeleri Ve Servis Hizmetleri,Makine Ve Makine Ekipmanları, Maden, Metal Ve Demirden Mamuller Ve Ekipmanları, Otomoasyon Sistemleri, İnternet, Hizmetleri Ve Online İş Geliştirme , İş Ekipmanları Ve Servis Hizmetleri , Kamp Ürünleri, Kar Amacı Gütmeyen Kuruluşlar , Kimyasal Maddeler Ve Kimyevi Ürünler , Konstrüksiyon Malzemeleri , Emlakçılık Hizmetleri Ve Konut Kiralama , Güzellik Ürünleri Ve Cilt Bakımı,Kozmetik ,Medikal Ürünler,Mobilya ,Mücevher, Telekominikasyon Ve İletişim,Online Gönderi Ve Teslim Hizmetleri,Optik (Göz Hastalıkları Ve Hizmetleri),Otelcilik,Otomotiv  Yan Sanayi Kiralama Ve Satın Alma, Reklamcılık, Dizayn Ve Sanat, Matbaa, Baskı Ve Kağıt İmalatı,Sağlık Ekipmanları Ve Hizmetleri, Satın Alma Hizmetleri , SeyahatKongre Ve Organizasyon Ve Turizm, Sigortacılık ,Tarım Ürünleri, Bahçe Ekipmanları Ve Hizmetleri,Taşıma Ve Ulaşım Hizmetleri, Temizlik Hizmetleri Ve Kişisel Hizmetler,Tırnak Bakımı ,Transfer Ve Taşımacılık Ve Servis  Hizmetleri ,Ürün Paketleme, Gönderi Ve Kargo Hizmetleri, Üst DüzeyVıp Hizmetler, Yakıt Ve Enerji 

Kurum / Firma Ziyaretleri

IFA INTERNATİONAL FRANCHİSE ASSOCIATION

International Franchise Association yetkilerinden Scott Lehr ve Josh Merin’in katılımlarıyla gerçekleşen toplantıda ABD’nin franchising alanında ilerlemesi ve hangi sektörlerde yoğunlaştığı hakkında bilgi verilmiştir. International Franchise Expo Fuarı ABD’nin francise alanında en büyük fuarı olmasının yanı sıra fuar süresi boyunca yapılan konferanslar ABD francise sistemi işleyiş ve prosedürleri hakkında katılımcıların daha fazla bilgi sahibi olması sağlamaktadır.%90’ı yerel firmalardan oluşan fuar ziyaretçi açısından fuar idaresi yönetimini tatmin etmiştir. 

ABD’de francise denildiğinde ilk akla gelen fast food ve hotel olmakla birlikte artık eğitim ve evde yaşlı bakımı ve sağlık alanlarında da francise konularına eğilim göstermektedir.Kişisel bakım, sağlık ve otomotiv konusunda francise da artan trend sergilenmektedir. ABD pazarında iş yapılabilmesi için ise yolun marka olmaktan geçtiği konusu IFA yönetimi tarafından diğer bir konu olmuştur.

TÜRK AMERİKAN TİCARET SANAYİ ODASI

Türk Amerikan Ticaret Sanayi Odası (TACCI) –BTSO iş birliği ile Amerika pazarı/ iki ülke arası ticaretin geliştirilmesi olanakları/ kurumlar arası işbirliği  bilgilendirme toplantısının ardından ABD’li firmaların katılımları ile sektörel networking toplantısı gerçekleştirilmiştir. TACCI Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Ali KOÇAK, ABD’de şirket kurulumu, hukuksal danışmanlık, ithalat ve ihracat konularında done paylaşımı gibi konularda verdikleri hizmetler hakkında bilgi vermiştir. 

BTSO Yönetim Kurulu Başkanı Sayın İbrahim BURKAY, Odalar arası işbirliğinin sağlanmasının yararlarından bahsederek Türk firmalarının ABD ile ticaret yapabilmeleri için TACCI’nin önemini vurgulamıştır. ABD pazarının Türkiye için önemi üzerinde durmuş ve 2023 ihracat hedefi kapsamında ABD ile ticaretin önemine değinmiştir. 

 Ardından TACCI Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Sayın Celal SEÇİLMİŞ tarafından katılımcılarımıza ABD pazarı ve ABD ile ticaret konusunda bilgi vermiştir. ABD’ye ürün satabilmek için marka olmanın ve ambalajın ne kadar önemli olduğunu vurgulayarak, ambalaj üzerinde yazılacak açıklamanın bile ne kadar önemli olduğunu belirtmiştir.  Herhangi bir ülkeye satılmak üzere satılacak ürün ambalajı üzerine tüm dillerde yazılan ürün bilgisi açıklaması ABD pazarından direk olarak elenmektedir şeklinde örneklendirilmiştir. Bu gibi nedenlerden dolayı ABD pazarına girmek isteyen üreticilerin Pazar hakkında detaylı bilgi sahibi olmaları gerektiği ve burada yaşayan, ticaret yapan kişilerden ya da kurum / kuruluşlardan muhakkak bilgi alınması gerektiği hususunda uyarılarda bulunmuştur. 

Toplantının akabinde BTSO, TACCI üyelik anlaşması imzalanmıştır. Üyelik kapsamında BTSO’nun yararlanabileceği alanlar aşağıdaki gibidir.

TACCI organizasyonlarına ya da TACCI partnerliği ile gerçekleştirilen organizasyonlara ücretsiz yada indirimli katılma imkanı sunmaktadır.
ABD ve Türk piyasalarındaki, iş, ekonomi ve politik gelişmeler konusunda stratejik ve güncel istihbarat paylaşılabilmektedir.
TACCI’nin web sitesinde BTSO logosunun, profilinin ve websitesi linki yer alacaktır.
TACCI’nin düzenlediği organizasyonlara şahsen davet
Özel yönetticilere, stratejik devlet kurumlerına ve şirket iletişim bilgilerine ulaşma imkanı sağlamaktadır.
TACCI’nin üyelerinin yararlanabileceği reklam tanıtım gibi konularda indirim sağlamaktadır.
TACCI e-gazete aracılığı ile 6000’in üzerinde e-posta adresine BTSO hakkında haber gönderiilebilmektedir.
Networking ve ikili iş görüşmeleri hizmetlerinden yararlanılabilmektedir.
BTSO’nun websitesinde kullanılmak üzere TACCI üyeliği logosu TACCI tarafından tasarlanmaktadır.
TACCI’nin katıldığı çeşitli ticari etkinliklerde BTSO’nun tanıtımı bir yıl boyunca yapılacaktır.
TACCI Üyelik sertifikası verilecektir.

TÜRKİYE CUMHURİYETİ NEW YORK BAŞKONSOLOSLUĞU NEW YORK TİCARET ATAŞESİ

New York Ticaret Ataşesi Sayın Mustafa Ali Yurdupak tarafından katılımcılarımıza ABD ülke ekonomisi, nüfusu, GSMH ve kişi başı gelir,  izlenen para politikaları, krizden çıkma metodları, siyasi bakış açısı gibi konularda bilgiler verilerek ABD pazarı ve ABD’ye nasıl ihracat yapılabileceği konularında detaylı bilgiler verilmiştir. (Mustafa Ali Yurdupak tarafından yapılan sunum ekte yer almaktadır) 

Sayın Msutafa Ali ;Yurdupak, ABD’de yaşanan krizin genişletici para politikası izlenerek atlatılabildiğini belirtirken, şuan ki işsizliğin %5 olduğunu ancak ABD için bu seviyenin olumlu olduğunu ekledi.  Enflasyon oranının ise %2 seviyelerinde seyrettiğini belirtti.  

ABD’nin önünde iyimser ve kötümser olmak üzere iki senoryanın yer almasına da değinen Sayın Yurdupak, iyimser senaryo için ABD’nin kayaların arasındaki doğalgazı işlemeye başladığını söyledi. Buna göre 2020 yılında ABD’nin artık enerji ithal etmeyeceğini, 2040 yılında ise enerji ihraç edebileceğini vurguladı. Kötümser olan senaryoya göre ise Cumhuriyetçilerin, devletin ekonomik hayatta gücünün daha az olması gerektiğini belirtti. 

Genel anlamda ise ABD’nin gündemini uzun vadeli konuların oluşturduğunu, döviz kurları, faiz oranları gibi konuların gündem oluşturmadığı bilgisini verdi.ABD’de en büyük milli gelire sahip olan eyalet California iken, en büyük kişi başı milli gelir ise 100.000 $ ile Washington DC’ye aittir.New York-Türkiye İthalatı ise %0,39 seviyesindedir.

GREATER NEW YORK CHAMBER OF COMMERCE

New York Ticaret Odası Yetkililerinin iştiraki ile gerçekleştirilen toplantıda ABD ve Türkiye arasındaki karşılıklı ilişkilerin geliştirilmesine yönelik neler yapılabileceği konuları ele alınmıştır. İhracat ve ithalat rakamları hakkında bilgiler verilerek katılımcı firmaların iş hacimlerini arttırabilmek için neler yapılması gerektiği konusunda görüşler alınmıştır. Mevcut iş olanakları değerlendirilmesinde New York Ticaret Odası’nın nasıl bir rol üstlenebileceği konusunda fikir alışverişi yapılmıştır. 

New York Ticaret Odası tarafından sunum yapılarak katılımcılarımız bilgilendirilmiştir. Toplantıya iştirak eden New York Ticaret Odası üyeleri ile görüşmeler yapılarak karşılıklı iş olanakları görüşülmüştür. 

BTSO heyeti, New York Ticaret Odası üyesi farklı sektörlerden yaklaşık 50 firma temsilcisiyle ikili iş görüşmeleri gerçekleştirdi. 

ABD’nin en büyük Franchise fuarı olan International Franchise Expo Fuarı sebebiyle Amerika’nın New York şehrinde bulunan BTSO heyeti New York Ticaret Odası’nda düzenlenen toplantıda New York Ticaret Odası üyesi işadamlarıyla bir araya gelerek işbirliği imkanlarını masaya yatırdı. Toplantıya BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, BTSO Yönetim Kurulu Üyeleri, Türk-Amerikan Ticaret Odası (TACCI) Yönetim Kurulu Başkanı Ali Koçak, Uludağ Üniversitesi Rektörü Yusuf Ulcay, Bursa Teknik Üniversitesi Rektörü Arif Karademir ve KOSGEB Bursa Müdürü Ahmet Akdağ ile BTSO üyesi firma temsilcileri katıldı.

Toplantıda konuşan BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, 16 trilyon dolarlık milli geliri, 1 buçuk trilyon dolara yaklaşan ihracatı ve 2 trilyon doları aşan ithalatı ile ABD’nin dünyanın en büyük ekonomisi olduğunu anlattı. Türkiye’nin ABD Pazarında binde 3’lük payla 41’inci sırada olduğunu dile getiren Başkan Burkay, “Ülkemizin ABD’ye ihracatı 2014 yılında sadece 6.3 milyar dolar olarak gerçekleşmiştir. Türkiye’nin hedef pazarları arasında yer alan ABD’de eyalet bazında yaptığımız ihracatta ise New York, yaklaşık 600 milyon dolarlık ihracatla Texas ve New Jersey’in ardından üçüncü sırada yer almaktadır. Sınırların ortadan kalktığı ve yoğun rekabetin yaşandığı bir dünyada 500 milyar dolarlık ihracat hedefimize dünyanın en büyük pazarını yok sayarak ulaşamayız” diye konuştu. 

“Dünya ekonomisine artık ülkelerin değil, şehirlerin yön verdiği bu dönemde ABD ile Türkiye arasındaki ticaretin gelişmesinde New York ile Bursa’nın öncü rol oynayacağını dile getiren Başkan Burkay konuşmasını şöyle sürdürdü: “Bugün de 1,2 trilyon dolarlık gayri safi milli hasılası ile sadece ABD’nin değil dünyanın da en büyük ekonomileriyle yarışan New York’ta; iş dünyası temsilcilerimizin gerçekleştireceği ikili iş görüşmeleriyle de inanıyorum ki Bursa’dan New York’a yeni ticaret köprüleri kurulacaktır” Dedi.

1768 yılında kurulan New York Ticaret Odası’nın  30 binin üzerinde üyeye hizmet verdiğini ifade eden New York Ticaret Odası Başkanı Mark S. Jaffe, misyonlarının New York’ta yaşayan halkın yaşam kalitesini yükseltmek ve küçük işletmelerin büyümesine yardımcı olmak olduğunu dile getirdi. 
Türkiye’nin Amerikalı ihracatçılar tarafından dikkate alınan bir ülke olduğunu anlatan Jaffe, “Bizim amacımız Amerikalı firmalar için bir pazar oluşturmak. Dolayısıyla Türkiye ile daha fazla iş yapabilmek ve Türk firmalarının ABD’de daha rahat ticaret yapmasını sağlamak bizim görevlerimiz arasında. Türkiye’nin ve ABD’nin  stratejik ortaklığını kimse görmezden gelemez. İki ülke arasındaki işbirliğinin geldiği noktayı bugün burada görebiliyoruz” şeklinde konuştu.

Toplantının ardından New York Ticaret Odası üyesi farklı sektörlerden yaklaşık 50 firma temsilcisi BTSO üyeleriyle bir araya gelerek karşılıklı iş görüşmeleri gerçekleştirdi.

ABD PAZARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI GERÇEKLEŞTİRİLDİ

New York Ticaret Odası’ndaki temasların ardından BTSO heyeti ABD pazarı bilgilendirme toplantısına katıldı. New York Ticaret Ataşesi Mustafa Ali Yurdupak tarafından gerçekleştirilen sunumda ABD’nin ticaret gündemi, orta vadeli ABD ekonomisi senaryoları, New York’un ekonomi görünümü ve ABD piyasasının özellikleri gibi konularda katılımcılara bilgiler verildi.

MARIN ARCHITECT

Marin Mimarlık Şirketi 1958 yılında ABD/ New York’da kurulmuştur. Şirket, Belediye, Uyum (Hızlandırma) Bölümü ile tam hizmet Mimari Tasarım firmasıdır. Portföylerinde Eğitim, Sağlık, Perakende ve Ağırlama gibi sektörlerin önde gelen firmaları yer almaktadır. 

Firma mali zamanlanmış süre içinde yüksek kalitede hizmet sunan bir tasarım / üretim sistemi felsefesine dayanmaktadır. Bu felsefenin kendilerine okul ve sağlık tesisleri, yeni yüksek /düşük katlı konut yapıları, çoklu kullanım sanayi ve kar amacı gütmeyen binalar ve iş tehcir endüstri ortamları gibi çeşitli bir yelpazede uzmanlaşma olanağı sağlamaktadır. 

Şirketin kurucu Walter Marin tarafından genel olarak ABD pazarı hakkında  bilgiler verilirken, ziyaretçilerimizin sorularını da yanıtlamıştır. New York genelinde otopark maliyetlerinin çok yüksek olmasından dolayı (ortalama aylık 700 USD) otomatik katlı otopark sistemlerinin ABD için çok önemli olduğu görüşülmüştür. Gerekli yan sanayi ürünü konusunda katılımcılar yeterli araştırmaları yapabilirse ise ABD ile iş yapma olanaklarının yükseleceği de Walter Marin tarafından belirtilmiştir.

IMPEX GLOBAL, LLC

Impex Global LLC, Plastik film, endüstriyel film ve paketleme sektöründe faaliyet gösteren Kuzey Amerika’nın en büyük tedarikçilerinden ve distribütörlerinden biridir. Her türlü kaplama film malzemesi konusunda üretim, ithalat, ihracat, tedarik ve distribütör olarak yer almakta olup, Amerika, Kanada, Meksika, Brezilya, İtalya ve Hindistan’da satış ofisleri yer almaktadır. Satış ofislerinin çok sayıda olması müşteriler ile sürekli olarak irtibatta olmayı ve geri bildirimlerin alınmasını kolaylaştırmaktadır. 

 Trenton NJi Fountain Inn, SC, Houston, TX, Buffalo, NY, Chicago, IL, Kansas City, Missouri, St. Louis, Oakland, Ca, Reno, NV, Los Angeles, CA, Bramton, Ontario and Denver, Colorado’da yer alan 10 büyük depoları mevcut olmakla birlikte, tüm zamanlı çalışan lojistik ve müşteri ilişkileri yönetimi tarafından yurtiçi ve yurtdışı destek verilmektedir.

Firmanın üretim tesisi ziyaret edilecektir